14.9.2020 - איבחון חולה קורונה ב"דרור" וכניסה לבידוד

הצוות שלנו

אביב ננקין

avivnan@kdror.co.il

אדוה ששון

advas@kdror.co.il

אופיר שפירוביץ

ofirs@kdror.co.il

אנואר וודחה נאסר

anwarn@kdror.co.il

הדרה שחם

hadaras@kdror.co.il

טל עטיה-עידן

tala@kdror.co.il

יבגני שוסטר

evg@kdror.co.il

ליאנה לרנר

lianale@kdror.co.il

ליאת לוי

liatl@kdror.co.il
מקשר/ת

מיטל נאה

meitaln@kdror.co.il

מיכאל ליפשיץ

michaeli@kdror.co.il

מילנה קרדוש

milena@kdror.co.il

מראם ותד

watadm@kdror.co.il

נידאא סולטאן

nidaa@kdror.co.il

האתר שלנו - כל המידע בקישור כאן

 עודכן: נובמבר, 2022

מקשרת מקצוע:

ליאת לוי

אחראית חדר תחום: 

מראם ותד

 

רציונאל 

הרעיונות המרכזיים של התכנית הם: ספירליות בהוראה-למידה; הוראה משולבת (אלגברה, חשיבה כמותית, גיאומטריה, אוריינות מתמטית); מתמטיקה היא אחד מתחומי הדעת המרכזיים הנלמדים במערכת החינוך. חשיבותו הרבה נובעת לא רק מנחיצותו לתפקוד האדם הבוגר בתחומי פעילות מרכזיים בחברה, אלא גם בהיותו בסיס לחשיבה לוגית ותשתית ללימודי מדע וטכנולוגיה.

 

הקשר בין המקצוע לחזון הבית ספרי

מתוך הכרה ואמונה, שלכל תלמיד יש יכולת להגיע להישגים, מוטלת עלינו אחריות לפתח אצלו כישורי למידה ומיומנויות חשיבה על מנת שיגיע להישגים הגבוהים ביותר שהוא יכול. אחד האתגרים בהוראת המתמטיקה הוא העצמת הביטחון העצמי של הלומד, חיזוק היכולת של הלומד להתמודד עם מצבים בלתי צפויים ועם שאלות שאינן טכניות. את הביטחון העצמי בונים לאט ובזהירות, בהרבה אמונה, סבלנות, תרגול וטכניקה. אט-אט נצברת הצלחה וגובר הביטחון. 

מיומנויות:

א. התלמיד יאמין ביכולתו - יעצב יחס חיובי למתמטיקה ולא יפתח חרדה מהמקצוע;

ב. התלמיד יפתח כושר חשיבה מתמטי-לוגי -  הסקת מסקנות, הכללה, ניתוח, העלאת השערות, הוכחות, בקרה על תשובות;

ג. התלמיד ילמד להתבטא באופן מתמטי-לוגי בכתב ובע"פ תוך מתן נימוקים;

ד. התלמיד ילמד לקחת אחריות אישית - ינקוט יוזמה, יתמיד, יהיה עצמאי, יקבל החלטות תוך הפעלת שיקול דעת;

ה. התלמיד ירכוש מיומנויות חברתיות - התחשבות באחרים, כושר שכנוע, תקשורת עם הסביבה, קבלת השונה, עזרה הדדית;

ו. התלמיד ילמד לעשות רפלקציה (חשיבה והערכה עצמית) על עבודתו - לגבי יעילות עבודתו, תהליך ותכנון דרכים לשיפור.

דרכי הערכה:

מבחנים, בחנים, משימות מקוונות ועוד'.