עדכון שבועי - שכבת ח

מקשרת אלכס בוקאי 

 

חזרה לדף שכבת ח' - אתר "דרור"

 תלמידים והורים יקרים,

התחלנו את המחצית השנייה בהסתגלות למערכת מעודכנת ושבוע למידה שגרתי.

נוכחות בשיעורים

שימו לב – בחלק מהכיתות חל שינוי בימים המסתיימים בשעה 15:45.

לאחרונה התרבו המקרים בהם תלמידים בוחרים שלא להיכנס לשיעורים במהלך יום הלימודים ומסתובבים בחוץ. יש להקפיד ולהגיע לכל השיעורים במהלך יום הלימודים. 

היעדרות לא מאושרת משיעור בודד עלולה לפגוע בהישגים ובציון התפקוד הלימודי. כמו כן, על פי תקנון ביה"ס, תלמיד שייעדר היעדרות לא מאושרת משיעור במהלך יום לימודים יותר מפעם אחת יושעה מביה"ס. אנא הימנעו מכך, ובכל מקרה של קושי או בעיה – ניתן לפנות לצוות החינוכי.

מצרפת קישור לתקנון ביה"ס לעיונכם: http://www.kdror.co.il/takanon/takanon.asp

 

מסע כוכב

מצרפת קישור לחוזר המסע (הקישור כאן), ובו תאריכי היציאה, פירוט המסלולים, רשימת ציוד ואישור לחתימת ההורים והתלמידים. האישורים יחולקו בשבוע הבא בכיתות. יש להחזירם חתומים למחנכות עד תאריך ה 1 במרץ.

במהלך שיעורי של"ח החלו לעבוד לקראת מסע כוכב המתוכנן במרץ. מכל כיתה נבחרו שני נציגים למועצת מסע, שיעבדו יחד עם איתמר בירנבאום, מקשר של"ח על ההכנות הכיתתיות למסע.

הורים המעוניינים להתלוות למסע ולסייע בהכנת הארוחות ובהשגחה בלילה – מוזמנים לפנות לאלכס, מקשרת השכבה.

 

במסגרת קורסי הבחירה, רחלי שליפקה יחד עם תלמידי הקורס "העולם מצחיק אז צוחקים.." הכינו תערוכה לסיכום הקורס. בניית דגם של במת תיאטרון שתמחיש תמונה (סצינה) מתוך המחזה "הקמצן" מאת מולייר.

התערוכה מוצגת במידעת רימון. מוזמנים!

 

במסגרת שיעורי חינוך תועבר בכיתות פעילות חווייתית לקראת ט"ו בשבט. כיתה ח'3 יחד עם המחנכת אושרה רוזנפלד עברו פעילות "מובילים ומובלים" שעסקה בלקיחת אחריות אישית ועד כמה אני סומך על החברים שלי.

סדנאות "במה העצמה" ממשיכות בכיתות השכבה בהצלחה רבה.

ומה בשבוע הבא?

ביום שני, 10/2 תתקיים פעילות מתמחים לקראת ט"ו בשבט לטיפוח שמורת עץ האלון והפסקה פעילה לתלמידי חטיבת הביניים

סדנאות במה העצמה לכיתות ח'7, ח'8

ביום שלישי, 11/2 – סדנאות במה העצמה לכיתות ח'10, ח'14

ביתר השבוע – לימודים כרגיל J

 

ולסיום, סיפור קצר לשבת: התמודדות עם קשיים - איזה סוג אדם אתם?

"בת הטבח התלוננה בשיחה עם אביה על הקושי אשר בהתמודדות עם הבעיות בחיים. הטבח הובילה למטבח והראה לה שלושה סירים בהם רתחו מים. בסיר הראשון הוא שם גזר, בסיר השני הכניס ביצה, בסיר השלישי שפך גרגירי קפה.

לאחר זמן מה שלף הטבח את הגזר מן הסיר ושם אותו בצלחת, דג את הביצה מן המים הרותחים והניח אותה בקערה, סינן את הקפה ומזג אותו בספל.

הביט בביתו ושאל : "מה את רואה, יקירתי ?" הבת התקרבה לשולחן ובחנה את התוצרים:
הגזר היה רך ונמעך.
היא קילפה את הביצה, שהייתה קשה
הקפה הדיף ריח נפלא וטעמו היה טוב ומענג.

אמר הטבח : "כך בני אדם שונים המתמודדים עם קושי זהה. המים הרותחים הם אותו מצב נתון עבור שלושת החומרים:
הגזר שהגיע למים קשה, התרכך עד מאד וניתן עכשיו לפורר אותו בקלות.
הביצה, שהגיעה עדינה ונוזלית תחת קליפתה הדקה, התקשתה כולה.
פולי הקפה, לעומת זאת, הם ייחודיים !:
לאחר שהותם במים הרותחים,
הם הפכו את המים אותם למוצר משובח".

"לאיזה מהם את דומה, בתי היקרה ?
כאשר בעיות מגיעות למפתן דלתך, איך את מגיבה ?
כגזר שנראה חזק אך מאבד תכונותיו במצבי לחץ ?
כביצה בעלת אופי עדין שמקשה את ליבה לאחר פיטורים, קושי, מוות של אדם אהוב ?
-שנראית אותו דבר מבחוץ אך ליבה ונשמתה התקשו עד מאוד ?
או אולי את פול קפה, אשר תפקידו בחיים להפוך את המצב הכואב לדבר הטוב ביותר שניתן?
הקפה מגיע לתכונותיו הטובות ביותר עת שהמים בשיא הרתיחה."

בשביל להיות פול קפה רק צריך לזכור כי לכל מה שקורה בחיים יש סיבה…
רק נשאר לנו לגלות מה היא וללמוד ממנה…."

 

שבת שלום

וחג ט"ו בשבט שמח,

צוות שכבת ח'