14.9.2020 - איבחון חולה קורונה ב"דרור" וכניסה לבידוד

הצוות שלנו

איריס תמרי רשף

iristr@kdror.co.il

יוסי לבנון

yos@kdror.co.il

מקס טאיצ'ר

max@kdror.co.il
מקשר/ת

ינשופים

לעולים לשכבת ' - תשפ"ה

מגמת ינשופים (עודכן 11.1.24)

 

סרטון - הצגת המגמה

עודכן 16.1.21

 

אודות מגמת ינשופים

מקשר המקצוע: מקס טאיצ'ר


אתם סקרנים? בעלי מוטיבציה? בעלי משמעת עצמית גבוהה? יכולת התנהלות עצמאית? יכולת למידה עצמאית? יודעים להתנסח? לא מפחדים מעבודה קשה? רוצים להחליט בעצמכם מהו תחום ונושא המקצוע המורחב עליו תבחנו בבגרות? רוצים להתנסות בלמידה משמעותית אמיתית? רוצים לחקור באופן מעמיק ומקצועי את מה שבאמת מעניין אתכם? להבין מה קורה ומחכה שם בחוץ?

אם כל זה נכון עבורכם אז אתם בעצם….
ינשופים… וזו בדיוק המגמה עבורכם.   

הינשופים

המטרה: הכרות, התנסות ותרגול מיומנויות הנדרשות להצלחה במאה -21.  

תכנית הלימודים:

התכנית מתבססת על יחידות (מודולות) מגוונות בהן יציאה להרפתקת למידה מתמשכת, חופש בחירה רב ולמידה אישית וקבוצתית. במהלכה תתבצע חשיפה לתחומים מגוונים ויתקיימו מפגשי השראה על ידי מגוון מורים ומרצים חיצוניים. התלמידים יוכלו להציע ולקבוע נושאיי חשיפה שונים בהם הם מגלים עניין. חלק מהיחידות יעסקו בהכרות של שוק העבודה ומגמות עתידיות בארץ ובעולם, מאפייני דור ה"Y" ודור ה- "Z", התנסות בלמידה באמצעותMOOC  (Massive open online courses) , פואטרי סלאם, דיבייט, טד, ביומימקרי, קשיבות מודעת (מיינדפולנס), הדפסה בתלת מימד, פיתוח יצירתיות, יזמות ויזמות חברתית… ועוד.

המגמה 

היא מגמה מורחבת ובמהלכה תכתב עבודת גמר בהיקף של חמש יחידות בנושא אותו יבחר התלמיד. המגמה תהווה מקצוע מורחב שני. לא תתאפשר השתתפות במגמה כמקצוע מורחב בודד.

תנאי קבלה:

ממוצע 80 בתעודת כיתה ט' ,  ראיון אישי וחוות דעת והמלצות  ממורי חטיבת הביניים.

מספר תלמידים במגמה מוגבל לעשרים.

כתיבת עבודת גמר:

כל תלמיד יבחר נושא שמעניין אותו ויעשה עליו עבודת חקר ברמה של 5 יח"ל (העבודה שקולה לעבודה סמינריונית באוניברסיטה ) .

כל נושא משוייך לתחום דעת בו התלמיד יהיה זכאי ל-5 יח"ל. לדודמא אם התלמיד בוחר לעשות עבודה בביולוגיה אז יהיה זכאי ל- 5 יח"ל בביולוגיה, אם התלמיד בוחר לעשות עבודת חקר בפסיכולוגיה, יהיה זכאי ל-5 יח"ל במדעי החברה וכו'.

שלבי העבודה  הם:  גיבוש נושא\תחום (מדעי החברה\מדעי הרוח\מדעי החיים\חינוך גופני\אומנות\קולנוע\תקשורת), מציאת מנחה, הגשת הצעה לעבודת גמר ואישורה על ידי משרד החינוך.

כתיבת עבודה אקדמית והגשתה עד מחצית שנת הלימודים ביב'.

דגשים ומיומנויות:

פיתוח יכולת למידה עצמאית, למידה קבוצתית, ביקורתיות, ספקנות, תרבות דיון, הצגת רעיונות ודיבור מול קהל, פיתוח יצירתיות, כלי ניהול אישיים.

מסגרת לימודים פורמלית:

ארבע שעות שבועיות בשכבות י', יא', + שעות לפי הצורך (לא יותר משש שעות שבועיות). ארבע שעות שבועיות במחצית א' בשכבת יב' + ליווי אישי עד להשלמת עבודת הגמר.

מלווים: יוסי לבנון- מנהל המרכז למדעים ואומנויות,  מקס טאיצ'ר – מורה למתמטיקה,  איריס תמרי רשף - מורה לאזרחות.

 

 

 

 

 

 

 

האלבום שלנו