14.9.2020 - איבחון חולה קורונה ב"דרור" וכניסה לבידוד

הצוות שלנו

אורית אורבך

oritor@kdror.co.il

אסתי קמאי

esteekm@kdror.co.il

טל שדאי פרידן

talsf@kdror.co.il

יונתן קצין

jonathan@kdror.co.il
מקשר/ת

רונן פרי

ronenpe@kdror.co.il

מאגר חומרי לימוד

 

ערב ווקאלי מגמת מוסיקה- קיץ 2021

סרטונים- מערב מגמת מוזיקה, פברואר -2020

סרטונים- מצויינות מוזיקה-2020

מקשרת המקצוע: אורית אורבך

לתלמידים העולים לשכבת י' - תשפ"ג

 

מטרת המגמה

לפתח את התלמידים שבורכו בכישרון ובנטיית לב מוסיקלית ואשר עוסקים במוסיקה במסגרות חוץ בית ספריות. בנגנה מיועדת לנגנים ולזמרים.

המגמה מפגישה את התלמידים עם ענפי תוכן שונים ומגוונים של המוסיקה באופן מעשי ועיוני וכוללת  תיאוריה, פיתוח שמיעה, תולדות וספרות המוסיקה, ביצוע בהרכבים שונים, מוסיקה במחשבים והלחנה),

כל אלו כרוכים זה בזה ומשלימים זה את זה כדי להעניק ארגז כלים עשיר לכל אחד ופיתוח ויכולות הביצוע, הכתיבה והעיבוד .

 

המקצועות הנלמדים במגמה:

תיאוריה - הכרה והבנה של היסודות והתהליכים הפנימיים שמהם בנויה המוסיקה (מרווחים, סולמות,  אקורדים וכו'…)

הרמוניה - לימוד הדרגות ההרמוניות השונות באמצעות הרמון של סופרן או בס נתון, וכן ניתוחים הרמוניים

                של קטעים מן הספרות המוסיקלית בהם השפה ההרמונית מהווה פרמטר חשוב ומרכזי.

פיתוח שמיעה וסולפז' (שירה מתווים) - יישום הערכים התיאורטיים הנלמדים בתורת המוסיקה 
                                                          לשם פיתוח מיומנות השמיעה הפנימית והיכולת לבצע, לרשום ולעקוב אחר טקסטים מוסיקליים שונים.

תולדות וספרות המוסיקה - מפגש עם ההתפתחות ההיסטורית, הסגנונות, המלחינים והיצירות במוסיקה האמנותית המערבית. 

הלחנה (קומפוזיציה)- כיצד יוצרים מוסיקה. הכללים, הכלים לכתיבת יצירות ושירים. הלחנת המנגינה, ההרמוניה, המילים ועיבוד הקטע לכלים המתאימים. כל זאת תוך שימוש בתוכנות מחשב כגון קיובייס, נוטפלייט ועוד.

ביצוע בהרכבים - נגינה או שירה כחלק מהרכב. יצירת עיבודים משותפים, הכרות עם כל הכלים בהרכב והקשבה מעמיקה לכל תפקיד. . ההרכבים מופיעים בערבי המגמה וכן באירועים שונים בבית-הספר ובקהילה.

הלימודים משלבים  עיוני ומעשי.

 

מבחני הבגרות (5 יח"ל):

 1.5 יח"ל - תיאוריה, הרמוניה, פיתוח שמיעה וסולפז' 

1.5 יח"ל - תולדות וספרות המוסיקה 

1 יח"ל - יחידה בית ספרית - הלחנה (קומפוזיציה) הכוללת כתיבת קטע מוסיקלי וביצוע בערב הקומפוזיציה . 50% מהציון ביא' ו50% ביב'.

1 יח"ל - ביצוע בהרכבים לאורך 3 שנות הלימוד , כולל השמעות וערבי מגמה.

ניתן להוסיף עוד 5 יח"ל על-ידי הוספת בחינת רסיטל: בחינה בכלי נגינה או שירה בפני בוחנים חיצוניים ועל פי דרישות משרד החינוך.

* אישור לבחינת רסיטל ניתן על-ידי מקשר המקצוע והמורה האישי לכלי הנגינה או לפיתוח קול של התלמיד.

 

תנאי קבלה: 

 

מבחן בנגינה ו/או שירה

1. נגינה או שירה של שני קטעים בעלי אופי מוזיקלי שונה;

2. בדיקת מוזיקליות, שמיעהוקצב.

3. ראיון אישי.


על-פי הוראת משרד החינוך, כל תלמיד במגמת מוסיקה בתיכון מחויב ללמוד כלי נגינה אישי או פיתוח קול במסגרת פרטית.

 

 

האלבום שלנו