14.9.2020 - איבחון חולה קורונה ב"דרור" וכניסה לבידוד

מעורבות חברתית קהילתית בקריית חינוך "דרור"

מעורבות חברתית קהילתית בקריית חינוך "דרור"
1. רציונאל : אחת ממטרות החינוך לפי חוק החינוך הממלכתי היא : "לטפח מעורבות בחיי החברה הישראלית, נכונות לקבל תפקידים ולמלאם מתוך מסירות ואחריות, רצון לעזרה הדדית, תרומה לקהילה, התנדבות וחתירה לצדק חברתי במדינת ישראל". תכנית "התפתחות אישית ומעורבות חברתית קהילתית" פותחה במשרד החינוך, בכדי ליישם מטרה זו בפועל. תכנית זו נועדה לטפח את התלמיד להיות בוגר בעל תחושת ערך ומשמעות, בעל יכולת לניהול עצמי בשיקול דעת, בעל ערכים, המסוגל לתפקד כהלכה בסביבתו החברתית והמרגיש שייכות ואחריות לקהילה, לחברה ולמדינה .
עקרונות תכנית זו תואמים את החזון הבית ספרי של קריית חינוך "דרור". החזון שם דגש על ערכים של אהבת הארץ ואחריות סביבתית, קבלת השונות בין יחידים לקבוצה, מעורבות חברתית ובניית חברה שערבות הדדית היא נר לרגליה. תכנית המעורבות החברתית ב"קריית חינוך דרור" בחטיבה עליונה, מהווה חלק מתוך מסע הזהות של תלמידי בית הספר, אשר נדרשים לבחון את זהותם כישראלים, יהודים ואזרחים במדינה ולתת לזהות זו גם ביטויים בעשיה חברתית. תכנית זו עוברת כחוט השני בין השכבות השונות בהתאם לציר השכבתי. תכנית המעורבות, כפי שבאה לידי ביטוי ב"דרור", תעודד לשיח ערכי בנושאים כגון כבוד האדם, מימוש עצמי, צדק חברתי, סולידריות ואחריות חברתית ואזרחית ותעגן ערכים אלו בעזרת מקורות מהתרבות היהודית, הישראלית והאוניברסאלית. התלמידים יבררו עם עצמם את חזקותיהם, חולשותיהם, את יכולתם לתת מעצמם לזולתם, יבדקו היכן הם יכולים לתרום ולהיתרם וכיצד יכולים לממש את עצמם במסגרת מעורבות חברתית.

מטרות התכנית
1. לעורר בתלמידים מוטיבציה למעורבות ולאחריות חברתית, קהילתית ואזרחית פעילה לאחר בירור והתבוננות פנימית בסולם הערכים שלהם.
2. להביא את התלמידים למיצוי אישי וצמיחה אישית בהקשר של עשייה חברתית.
3. לסייע לתלמידים ולקבוצה בבניית זהותם החברתית והתרבותית על מנת לקדם תחושת ערך עצמי ושייכות ומחויבות לקהילה, לחברה ולמדינה.

קבצים מצורפים

רציונל ותכנית מעורבות חברתית