14.9.2020 - איבחון חולה קורונה ב"דרור" וכניסה לבידוד

להורי תלמידי שכבת ח

חזרה לאתר

 

 

הורים יקרים,
מחצית ראשונה שאת רובה לימדנו ולמדנו מרחוק מסתיימת בימים אלו וכולנו תקווה שאת המחצית הבאה נבלה בעיקר בבית הספר בחברת החברים והמורים.
למידה מרחוק אינה פשוטה, היא מחייבת אותנו לפעול בצורה אחרת, בצורה שונה מזו שאנו רגילים. להיכנס לשיעור, פעולה כל כך פשוטה כשאנו בבית הספר הופכת למורכבת בלמידה מרחוק – לשלוח קישור, להיכנס למוד"ל , להיכנס לקבוצת הלימוד, להיכנס לשיעור …ואם יש תקלה באינטרנט אז נוספו עוד מכשולים בכניסה לשיעור.
ואם להיכנס לשיעור אחד זה מורכב אז מה נאמר על תהליכי ההוראה והלמידה? על ניהול וארגון הזמן שלנו? על יצירת קשרים חברתיים? על היכרות מורה –תלמיד?
זה לא היה פשוט ולחלקנו זה עדיין קשה. יש מי שמסתגל לשינויים ויש מי שנרתע וחושש מהם ודרוש לו זמן ולעיתים הרבה זמן להסתגל, וזה בסדר, טוב שכל אחד מאתנו הוא שונה, אחר וייחודי.
בימים אלו נערכות שיחות 'הערכת אמצע מעצבת'. השיחות  מתקיימות בין המחנכת לבין התלמיד ומטרתן הסתכלות רפלקטיבית על מה שהיה לצורך ניתוח התהליכים ולמידה לעתיד.
במסגרת השיח יימסר לתלמיד גיליון הערכה ובו תפקודו והישגיו במקצועות השונים. הציון בכל מקצוע מורכב מהישגים במבדקים ובמטלות שניתנו לאורך המחצית, מהערכת תפקודו הלימודי המבוססת על נוכחות, הכנת מטלות בשיעור ובבית והגשתן, השתתפות ומעורבות בשיעור והתרשמות כללית של המורה.
ישנם תלמידים שאנו כמורים ואתם כהורים מודעים ליכולות הלמידה שלהם וליכולתם להגיע להישגים נאים, אך הדבר לא בא לידי ביטוי במחצית זו  מסיבות שונות – קושי ללמוד מרחוק, קושי בארגון הזמן שפגע בהגשת המטלות,  קושי בלמידה עצמית וצורך בתיווך, עומס רגשי, נסיבות אישיות, ועוד. 
לכן חשוב לזכור כי גיליון ההערכה משקף התנהלות מסוימת בפרק זמן מסוים.

זה הזמן  לחשוב ביחד על הצעד הבא. לברר מהן נקודות החוזק שיכולות לסייע להתמודד עם האתגרים השונים המאפיינים תקופה מורכבת זו, מה או מי יכולים לעזור, להציב יעדים מקדמים ולצאת לדרך.
צוות בית הספר נמצא על מנת לתמוך ולסייע ככל הניתן ואתם מוזמנים לפנות ולהתייעץ בכל נושא.
בשבוע הבא  נקיים פעילויות שונות ומגוונות שימלאו אותנו באנרגיות חיוביות ובכוחות חדשים שילוו אותנו למחצית השנייה.
בברכת בריאות והצלחה,
קרינה ברכה
מנהלת חטיבת הביניים
 

דבר המקשרת לסיכום מחצית א'

הורים ותלמידים יקרים,

השבוע הסתיימה המחצית הראשונה ואנו בפתחה של המחצית השנייה.

כולנו מלאי תקווה לחזור במהרה לשגרה בבית הספר.

מחצית זו התאפיינה בהסתגלות לשינויים תכופים שנכפו עלינו,

לצורך כך התאמנו מערכות למידה שונות כגון:

למידה היברידית (משולבת) ולמערכת לימי הסגר.

בנוסף, דרכי ההוראה, הלמידה, דרכי ההיבחנות וההערכה  הותאמו  להוראה מרחוק ומקרוב.

לסיום המחצית הראשונה, בחרנו לשתף באירועים ובתהליכים שהתרחשו בשכבה ח'. 

תכנית חינוכית במסגרת שיעורי חינוך

במסגרת שיעורי החינוך במחצית זו עסקנו במספר נושאים, וביניהם:

  • ביסוס תחושת השייכות במרחב החברתי - היכרות מעמיקה, גיבוש, שיתוף פעולה מקרוב ומרחוק.
  • פיתוח עוגן אחריות והתמדה בלמידה - לומד עצמאי: התארגנות עם משימות, התמצאות בסביבות למידה מגוונות, ניהול זמן והרגלי למידה.
  • פיתוח עוגן הגמישות - גמישות מחשבתית לשינוי הרגלים והתסגלות למציאות המשתנה.
  • פיתוח עוגן אחריות קבלת החלטות במצבים משתנים במרחב החברתי התייחסות לאורח חיים בריא ומודעות לניהול שעות הפנאי תוך התמודדות במצבי סיכון.
  • תכנית לפיתוח כלי חוסן לחיזוק החיסון בשגרת החיים ובמצבי משבר.
  • שיח מקרב לפיתוח למידה רגשית וחברתית בקבוצות קטנות.

 

חינוך חברתי

במסגרת מועצת תלמידים התקיימו בחירות בתחילת השנה. התלמידים הנבחרים העבירו את הפעילויות הבאות:

  • פעילות ערכית בנושא רצח יצחק רבין. 
  • פעיליות לגיבוש השכבה בנושא החגים בפלטפורמת זום:  בחנוכה התלמידים פתרו בשיתוף פעולה חדר בריחה וט"ו בשבט השכבה חולקה לחדרים, בכל חדר התלמידים פתרו חידות באופן וירוטאלי  באמצעות פלטפורמת קהוט.

מחזור כ"ה= כל הכבוד, מודה על התרומה החוויתית וגיבוש השכבה למועצת התלמידים ולמובילת המועצה, ענת שער (מחנכת ח'13)!

 

מקצוע מרוחב

בתחילת המחצית תלמידי השכבה נדרשו לקבל החלטה ולבחור 2 מקצועות מורחבים מתוך מספר מקצועות  מאשכול ההומניסטיקה (תנ"ך, ספרות, היסטוריה, לימודי א"י, תרבות ישראל). כל תלמיד קיבל שני מקצועות בהתאם לבחירתו. במהלך המחצית התלמידים למדו מקצוע אחד ובמחצית השנייה ילמדו את המקצוע השני.

  

מפגש קבוצתי בישובים

באמצע המחצית (בין סגר לסגר) התקיימו מפגשים באוויר הפתוח בכל הישובים. המחנכים והתלמידים התרגשו  להיפגש פנים מול פנים ואף יצרו מפגשים חוויתיים ומשמעותיים. המחנכים זימנו פעילויות חוויתיות שאיפשרו גיבוש ושיח איכפת לי ממך. רצ"ב סרטון הממחיש את החוויה המרגשת.

 

חלוקת גיליון ציונים 

תלמידים מקבלים גיליון הערכה לסיום המחצית. הגיליון הינו משוב על השקעה והתמדה ביישום הרגלי למידה. מטרת הגיליון היא לאפשר לתלמידים להתבונן בתהליכים, לפתח מודעות ולהציב יעדים למחצית הבאה. חלקם יהיו שמחים ומרוצים, חלקם פחות הכי חשוב להדגיש כי הגיליון הוא הזדמנות להתבוננות במה צמחתי? מה עלי לשמר ולשפר? תלמידים שרוצים לעשות שינוי רצוי לסייע להם להבין  את מידת אחריותם והתמדתם בתהליך הלמידה.

בימי רביעי וחמישי המחנכים פתחו בשיעור חינוך בו התלמידים הוזמנו לערוך רפלקציה אישית על התהליכים שהם חוו במחצית זו. במהלך היומיים כל תלמיד הוזמן לשיח אישי בנוגע לגיליון הציונים. מטרת השיח לשמוע כיצד כל אחד מרגיש וחווה את התקופה, כמו כן להתמקד ביעדים למחצית ב' בהתאם לבחירה האישית של כל אחד ואחת. 

במהלך השבוע נעניק תעודות הצטיינות לתלמידים שהצטיינו בתפקוד הלימודי במחצית א. ראוי לציין, כי תעודה זו מתייחסת לתהליכי הלמידה שבאו לידי ביטוי במחצית זו. הצוות מחזק את המרכיבים הבאים: האחריות, ההתמדה, השקעה, נוכחות סדירה בלמידה מקרוב ומרחוק, מכאן שהתעודה אינה ניתנת בדגש לציונים אלא להגברת התלמידאות.

 

מחצית השנייה 

במחצית השנייה זו הזדמנות מצוינת לחשב מסלול מחדש ולפתוח דף חלק. זיכרו! שהתקופה לא קלה לאף אחד והכל ניתן לשינוי והתקדמות "אין דבר העומדת בפני הרצון". רגע לפני היציאה למחצית ב' ….חישבו על יעדים, מהלכים להשגת היעדים, במי ניתן להיעזר על מנת להתמודד עם האתגרים. הצוות החינוכי עומד לרשותכם להיוועצות, לעזרה, לתמיכה וסיוע.

 

התעודה האמיתית

בחלוקת תעודות, כשהמחצית נגמרת

אני תמיד נזכרת בתעודה אחרת.

כמעט כמו בבית הספר,

כותב אותה מורה קטן

מורה השוכן בליבו של האדם.

אך במקום מקצועות ותוצאות של מבחנים,

מחלק הוא ציונים לנושאים הבאים:

ידידות, סובלנות, הבנה, אהבה,

טוב לב, שובבות, שמחה והקשבה.

ואותם הנושאים יותר חשובים

מכל שאר המקצועות הנלמדים

כי בכל המקצועות בתעודה האחרת

נבחנים רק על מה שבמחברת.

אולם בעידוד, תמיכה, אהבה והקשבה

נבחנים בכל דקה ודקה

והרבה פעמים במרוצת החיים,

אנו שוכחים

שלהיות "בן אדם" זה מבחן החיים!

 

מאחלים לכולם בריאות והמון הצלחה במחצית השנייה!
שרוני בן דוד, מקשרת השכבה
יעל כהן, יועצת השכבה
צוות מחנכות – אור בן שלום, פידא אבו בכר, דורית אייל,
גלית כהן, אוריין גרבי, מיטל נאה, גל סיידוף, טלי סטרומזה,
גליה קרן, ורד קליר, אופירה ברזילי, לירון רובין, ענת שער