14.9.2020 - איבחון חולה קורונה ב"דרור" וכניסה לבידוד

להורי שכבת ט - סיום מחצית ראשונה, תשפא

חזרה לאתר

הורים יקרים,
 
מחצית ראשונה שאת רובה לימדנו ולמדנו מרחוק מסתיימת בימים אלו וכולנו תקווה שאת המחצית הבאה נבלה בעיקר בבית הספר בחברת החברים והמורים.

למידה מרחוק אינה פשוטה, היא מחייבת אותנו לפעול בצורה אחרת, בצורה שונה מזו שאנו רגילים. להיכנס לשיעור, פעולה כל כך פשוטה כשאנו בבית הספר הופכת למורכבת בלמידה מרחוק – לשלוח קישור, להיכנס למוד"ל , להיכנס לקבוצת הלימוד, להיכנס לשיעור …ואם יש תקלה באינטרנט אז נוספו עוד מכשולים בכניסה לשיעור.
ואם להיכנס לשיעור אחד זה מורכב אז מה נאמר על תהליכי ההוראה והלמידה? על ניהול וארגון הזמן שלנו? על יצירת קשרים חברתיים? על היכרות מורה –תלמיד?
זה לא היה פשוט ולחלקנו זה עדיין קשה. יש מי שמסתגל לשינויים ויש מי שנרתע וחושש מהם ודרוש לו זמן ולעיתים הרבה זמן להסתגל, וזה בסדר, טוב שכל אחד מאתנו הוא שונה, אחר וייחודי.
בימים אלו נערכות שיחות 'הערכת אמצע מעצבת'.
השיחות  מתקיימות בין המחנכת לבין התלמיד ומטרתן הסתכלות רפלקטיבית על מה שהיה לצורך ניתוח התהליכים ולמידה לעתיד.
במסגרת השיח יימסר לתלמיד גיליון הערכה ובו תפקודו והישגיו במקצועות השונים.
הציון בכל מקצוע מורכב מהישגים במבדקים ובמטלות שניתנו לאורך המחצית, מהערכת תפקודו הלימודי המבוססת על נוכחות,
הכנת מטלות בשיעור ובבית והגשתן, השתתפות ומעורבות בשיעור והתרשמות כללית של המורה.
ישנם תלמידים שאנו כמורים ואתם כהורים מודעים ליכולות הלמידה שלהם וליכולתם להגיע להישגים נאים,
אך הדבר לא בא לידי ביטוי במחצית זו  מסיבות שונות – קושי ללמוד מרחוק, קושי בארגון הזמן שפגע בהגשת המטלות,  
קושי בלמידה עצמית וצורך בתיווך, עומס רגשי, נסיבות אישיות, ועוד. 
לכן חשוב לזכור כי גיליון ההערכה משקף התנהלות מסוימת בפרק זמן מסוים.

זה הזמן  לחשוב ביחד על הצעד הבא.
לברר מהן נקודות החוזק שיכולות לסייע להתמודד עם האתגרים השונים המאפיינים תקופה מורכבת זו, מה או מי יכולים לעזור,
להציב יעדים מקדמים ולצאת לדרך.
צוות בית הספר נמצא על מנת לתמוך ולסייע ככל הניתן ואתם מוזמנים לפנות ולהתייעץ בכל נושא.
בשבוע הבא  נקיים פעילויות שונות ומגוונות שימלאו אותנו באנרגיות חיוביות ובכוחות חדשים שילוו אותנו למחצית השנייה.
בברכת בריאות והצלחה,
קרינה ברכה
מנהלת חטיבת הביניים
 
דבר המקשרת לסיכום מחצית א', שכבת ט'
שלום לכולם,
שכבת ט', הבוגרים של חטיבת הביניים, חווים, כמו כל אזרחי העולם בתקופה זו, שנה מורכבת הטומנת בחובה אתגרים רבים.
אנו מסיימים את המחצית הראשונה של שנת הלימודים, ומקווים באופטימיות זהירה למחצית שנייה שבה נוכל ללמוד יחד,
פנים מול פנים, להיפגש בביה"ס ולא בזום, לצאת לסיור או אפילו לטיול, ולציין את סיום חטיבת הביניים בצורה חגיגית, כראוי.
מחצית זו התאפיינה בהסתגלות לשינויים התכופים שנכפו עלינו, בהתאמתה של מערכת הלימודים ללמידה היברידית (משולבת)
ולמערכת לימי הסגר, בשינוי צורת ההוראה והלמידה כך שתתאים להוראה מרחוק, שינוי בדרכי ההיבחנות וההערכה ועוד ועוד.
לסיכום המחצית הראשונה, בחרנו לשתף באירועים ובתהליכים העיקריים שבכל זאת הצלחנו לקיים בתקופה מאתגרת זו.
חינוך חברתי
בתחום החינוך החברתי קיימנו מספר פעילויות בהתאמה ללמידה מרחוק:
  • בחירות למועצת תלמידים
  • סיור לייב וירטואלי במרכז יצחק רבין בו למדנו על יצחק רבין ופועלו במדינת ישראל לאורך השנים.
  • פעילות מוזיאון הרצל הנודד הגיע אלינו בממשק הוירטואלי. הכרנו את בנימין זאב הרצל וחקרנו את חזונו לגבי מדינת היהודים.
  • התקיימו שתי פעילויות גיבוש שכבתי בזום בהנחיית מועצת התלמידים
תכנית חינוכית במסגרת שיעורי חינוך
במסגרת שיעורי החינוך במחצית זו עסקנו במספר נושאים, וביניהם:
  • ניהול וארגון זמן
  • הרגלי למידה נכונים
  • הצבת יעדים ומטרות
  • תהליכי קבלת החלטות לקראת המעבר לתיכון
  • הסתגלות לשינויים והתמודדות עם חוסר וודאות
  • גיבוש כיתתי ושמירה על קשרים חברתיים מרחוק ומקרוב
  • אלכוהול - מניעה ודיון על צריכת אלכוהול בקרב בני הנוער
תהליך המעבר לחטיבה העליונה
במהלך השנה אנו עוסקים בתכנית המעבר של תלמידי השכבה לחטיבה העליונה.
אנו חושפים את התלמידים בהדרגה למידע לקראת המעבר, תוך מתן ליווי ומענה לימודי, חברתי ורגשי.
תכנית המעבר כוללת:
  • מפגש עם הנהלת החטיבה העליונה
  • היכרות עם המגמות השונות ותנאי הקבלה
  • שיח עם מקשרי המגמות ותלמידים בשכבת י"א וי"ב הלומדים במגמות השונות במסגרת ימי החשיפה
  • הכנה למבחני הקבלה למגמות
  • ליווי בתכנית חינוכית עם צוות המחנכות והיועצות הכוללת היכרות עם מודלים לקבלת החלטות,זיהוי חוזקות וחולשות אצל כל תלמיד, הצבת יעדים ומטרות ועוד.
לקראת המחצית השנייה
נמשיך לעסוק בתכנית המעבר ובבחירת המגמות שתתקיים בחודש מרץ
נעסוק בתחומים הבאים ועוד במסגרת שיעורי החינוך:
  • התנהלות נכונה ברשת
  • שימוש בחומרים מסוכנים
  • הרגלי למידה וניהול זמן
 
כולנו תקווה שבמחצית השניה של השנה נוכל לקיים למידה פרונטלית ולהיפגש עם התלמידים פנים אל פנים בביה"ס.
מוזמנים לפנות אלינו להיעזר, להתייעץ ולשתף.
מאחלות לכולנו בריאות, והמשך עבודה פוריה ומשותפת לטובת תלמידי ותלמידות השכבה.
מקשרת השכבה - אלכס בוקאי,
יועצות השכבה - טלי ימיני ומיכל אלבו,
צוות מחנכות השכבה – טלי גבע, קליה שגיא, אושרה רוזנפלד, הדר קורמן, אפרת בארי,
ילנה אזרך, אביגיל אלוש, ליאת לוי, מילנה קרדוש, סימונה בן יהודה,
רחלי שליפקה, מיכל אלבו, שי מנשה, ליאור מזרחי- סביון.