14.9.2020 - איבחון חולה קורונה ב"דרור" וכניסה לבידוד

להורי שכבת ז - סיום מחצית ראשונה, תשפא

חזרה לאתר

הורים יקרים,
מחצית ראשונה שאת רובה לימדנו ולמדנו מרחוק מסתיימת בימים אלו וכולנו תקווה שאת המחצית הבאה נבלה בעיקר בבית הספר בחברת החברים והמורים.
למידה מרחוק אינה פשוטה, היא מחייבת אותנו לפעול בצורה אחרת, בצורה שונה מזו שאנו רגילים.
להיכנס לשיעור, פעולה כל כך פשוטה כשאנו בבית הספר הופכת למורכבת בלמידה מרחוק – לשלוח קישור, להיכנס למוד"ל , להיכנס לקבוצת הלימוד, להיכנס לשיעור …ואם יש תקלה באינטרנט אז נוספו עוד מכשולים בכניסה לשיעור.
ואם להיכנס לשיעור אחד זה מורכב אז מה נאמר על תהליכי ההוראה והלמידה?
על ניהול וארגון הזמן שלנו? על יצירת קשרים חברתיים? על היכרות מורה –תלמיד?
זה לא היה פשוט ולחלקנו זה עדיין קשה.
יש מי שמסתגל לשינויים ויש מי שנרתע וחושש מהם ודרוש לו זמן ולעיתים הרבה זמן להסתגל, וזה בסדר, טוב שכל אחד מאתנו הוא שונה, אחר וייחודי.
בימים אלו נערכות שיחות 'הערכת אמצע מעצבת'.
השיח מתקיים בין המחנכת לבין התלמיד ומטרתו  הסתכלות רפלקטיבית על מה שהיה לצורך ניתוח התהליכים ולמידה לעתיד.
במסגרת השיח יימסר לתלמיד גיליון הערכה ובו תפקודו והישגיו במקצועות השונים.
הציון בכל מקצוע מורכב מהישגים במבדקים ובמטלות שניתנו לאורך המחצית, מהערכת תפקודו הלימודי המבוססת על נוכחות, הכנת מטלות בשיעור ובבית והגשתן, השתתפות ומעורבות בשיעור והתרשמות כללית של המורה.
ישנם תלמידים שאנו כמורים ואתם כהורים מודעים ליכולות הלמידה שלהם וליכולתם להגיע להישגים נאים, אך הדבר לא בא לידי ביטוי במחצית זו  מסיבות שונות – קושי ללמוד מרחוק, קושי בארגון הזמן שפגע בהגשת המטלות,  קושי בלמידה עצמית וצורך בתיווך, עומס רגשי, נסיבות אישיות, ועוד.
לכן חשוב לזכור כי גיליון ההערכה משקף התנהלות מסוימת בפרק זמן מסוים.
 
זה הזמן  לחשוב ביחד על הצעד הבא. לברר מהן נקודות החוזק שיכולות לסייע להתמודד עם האתגרים השונים המאפיינים תקופה מורכבת זו, מה או מי יכולים לעזור, להציב יעדים מקדמים ולצאת לדרך.
צוות בית הספר נמצא על מנת לתמוך ולסייע ככל הניתן ואתם מוזמנים לפנות ולהתייעץ בכל נושא.
בשבוע הבא  נקיים פעילויות שונות ומגוונות שימלאו אותנו בכוחות חדשים ובאנרגיות חיוביות שילוו אותנו למחצית השנייה.
קרינה ברכה
מנהלת חטיבת הביניים

 דבר המקשרת:

שכבה ז', ה'צעירים' של חטיבת הביניים, יקרים שלנו,
לצד האתגרים שעמדו ועומדים בפניכם עם המעבר ללימודים בחטיבת הביניים הכוללים התמודדות עם מסגרת חדשה, עם חברים חדשים, עם צוות מורים חדש ועוד רבים, אתם חווים, כמו כל אזרחי העולם בתקופה זו, שנה מורכבת הטומנת בחובה אתגרים רבים.
אנו מסיימים את המחצית הראשונה של שנת הלימודים, ומקווים באופטימיות זהירה למחצית שנייה שבה נוכל ללמוד יחד, פנים מול פנים, להיפגש בביה"ס ולא בזום, לצאת לסיור או לטיול, ולציין את סיום שנת הלימודים בצורה חגיגית וראויה.
מחצית זו התאפיינה בהסתגלות לשינויים התכופים שנכפו עלינו, בהתאמת מערכת הלימודים ללמידה היברידית (משולבת) ולמערכת לימי הסגר, בשינוי צורת ההוראה והלמידה כך שתתאים להוראה מרחוק, שינוי בדרכי ההיבחנות וההערכה ועוד ועוד.
לסיכום המחצית הראשונה, בחרנו לשתף באירועים ובתהליכים העיקריים שבכל זאת הצלחנו לקיים בתקופה מאתגרת זו וכן לספר מעט מהעומד לבוא.
 
חינוך חברתי
בתחום החינוך החברתי קיימנו מספר פעילויות בהתאמה ללמידה מרחוק:
  • בחירות למועצת תלמידים
  • פעילות חברתית שכבתית בזום
  • תחרויות כיתתיות
  • התרמה לעמותת "צעדים קטנים"
 
תכנית חינוכית במסגרת שיעורי חינוך
במסגרת שיעורי החינוך במחצית זו עסקנו במספר נושאים, וביניהם:
  • היכרות עם הצוות החינוכי ועם בית הספר
  • ניהול וארגון זמן
  • הרגלי למידה נכונים
  • הצבת יעדים ומטרות
  • הסתגלות לשינויים והתמודדות עם חוסר וודאות
  • גיבוש כיתתי ושמירה על קשרים חברתיים מרחוק
 
תהליך הקליטה בבית הספר
התהליך החל בחודש יוני אשתקד, במפגשי זום עם כלל התלמידים מבתי הספר המזינים וכן עם תלמידים המגיעים אלינו ממחוזות רחוקים.
המשכנו בשלושה ימי קליטה מיוחדים, שבהם רק תלמידי השכבה הגיעו לבית הספר.
בימים אלה הכרתם את מבנה חטיבת הביניים, את מחנכות הכיתות ואת  הצוות החינוכי.
לאחר מכן, המשכנו בלמידה היברידית שבה הכרתם את דרכי ההוראה וכן את פלטפורמות הלמידה השונות המלוות אתכם לאורך השנה.
בין סגר לסגר שמחנו מאוד על הזדמנות להגיע אליכם, במתווה מיוחד של ביקורים במושבים, בו קיימנו פעילות גיבוש ושיח חברתי עם הצוות החינוכי.
כמו כן, נפגשנו ליום של פעילות שיא בבית הספר בו שילבנו מעגלי שיח ופעילויות ODT במרחבי החטיבה.
 
לקראת המחצית השנייה
נמשיך להעמיק את ההיכרות ולחזק את הקשר בין כולנו - תלמידים, מורים ומחנכות.
נעסוק בתחומים הבאים ועוד במסגרת שיעורי החינוך:
  • התנהלות נכונה ברשת
  • הרגלי למידה וניהול זמן
  • העמקת ההיכרות והזהות האישית
 
לימודי זהות
עם בואה של המחצית השנייה לפתחנו – אנו שמחים להציג בפניכם את תכנית "לימודי זהות".
התכנית משלבת תכנים שונים הקשורים בזהות אישית ומשפחתית ומתקשרים לנושא חקר השורשים המשפחתיים שניתן לשכבה ז'. לאור השנה המורכבת עמה אתם ואנחנו מתמודדים, יהיה קשה ליצור עבודת שורשים מסורתית ועבת כרס. לפיכך, במהלך "לימודי זהות", תערכו מחקר משפחתי במתכונת מצומצמת, "תלקיט שורשים", אולם כחלק מתוך מערכת הלימודים ובהדרכת המורים המלמדים.
במהלך הלימודים תחקרו את זהותכם: תנסו להבין מהי זהות על מורכבויותיה הרבות, תעסקו במשמעותם של שמות, תנדדו בין ארצות המוצא של משפחתכם ואף תכירו טקסי זהות מתרבויות שונות ומגוונות.
נכון לעכשיו, הלמידה תתקיים באופן מקוון, והנוכחות בה חשובה ביותר שכן במהלך השיעורים יסבירו המורים ויסייעו בהכנת תלקיט השורשים.
אנו תקווה שבמחצית השנייה של השנה נוכל לקיים למידה פרונטלית ולהיפגש כולנו, פנים אל פנים, בביה"ס.
מוזמנים לפנות אלינו להיעזר, להתייעץ ולשתף.
מאחלות לכולנו בריאות, והמשך עבודה פורייה ומשותפת לטובת תלמידי ותלמידות השכבה,
 
דורית, מקשרת השכבה

סיוון וסיגל, יועצות השכבה

שלומית, מיכל, אריאלה, מיכל, דליה, נויה, רות, ירדן, אירית, סמדר, ת'רואת וסמאא - המחנכות

 
 

"בלתי אפשרי לאדם ללמוד משהו,
כשהוא חושב שהוא כבר יודע"
אפיקקטוס