14.9.2020 - איבחון חולה קורונה ב"דרור" וכניסה לבידוד

אירוע עיקרי

מעגלי שיח במעבר מכיתה ט לכיתה י בהובלת תלמידי יב
שכבה:י"ב
ציר אורך:אני ביחס לעבר ולעתיד
ציר רוחב:אירוע עיקרי
כותרת:מעגלי שיח במעבר מכיתה ט לכיתה י בהובלת תלמידי יב
זיקה לתעודת הזהות הבית ספרית

זיקה לתעודת הזהות הבית ספרית כפי שנכתב בחזון הבית ספרי: "מתוך אמונה בטובו וביכולותיו של האדם, אנו מציבים במוקד הווייתנו את טיפוח האדם כיחיד אוטונומי, בעל אישיות, צרכים וכישורים ייחודיים, מתוך איזון ומחויבות להיותו חלק ממארג חברתי ותרבותי בבית הספר, בקהילה ובמדינת ישראל". אחד מהערכים המנחים בחזון הבית ספרי הוא ערך השייכות. מתוך הצורך לחזק את השייכות של התלמיד לבית הספר, פיתוח אחריות וערבות הדדית נולד הרעיון שבוגרים ינחו את הצעירים, מתוך ניסיונם וחווייתם הלימודית והתפקודית בבית הספר.


שאלות הזהות

האירוע הוא ביטוי לציר שבו עוסקות השכבות לאורך כל השנה. שכבה ט אני ביחס להכרעות בחיי בהתייחס למעבר לתיכון – בחירת המגמות והתהיות שעולות בעקבות המעבר. שכבת יב – הלקחים וההתנסות שלי בשלוש השנים שחלפו וכיצד אני מעביר את מה שלמדתי לבאים אחריי.


אירוע מרכזייום שיא - מעגלי שיח במעבר מכיתה ט לכיתה י בהובלת תלמידי יב
תיאור מהלך השיעור או הפעילות:

  1. במעבר מכיתה ט לכיתה י עולים אצל תלמידי ט חששות ותהיות רבות. תלמידי יב מעוניינים להעניק מניסיונם ומהחוויות שלהם בחטיבה העליונה כדי לסייע במעבר.
  2. המפגש יהווה מצע להיכרות ראשונית בין תלמידי חטיבת הביניים לתלמידי חטיבה עליונה בהתייחסות לאורחות החיים, למגמות, לפעילויות ולאירועים הצפויים בחטיבה העליונה.
  3. מעצם המפגש תתקיים אינטראקציה בין תלמידים שתחזק את הקשר ותאפשר לתלמידים מכיתות ט לשאול שאלות ולהציג לבטים המטרידים במעבר בין החטיבות.

מטרות אופרטיביות ויעדים:
  1. תלמידי יב יציגו ויסבירו לתלמידי ט על המגמות בחטיבה העליונה מנקודת מבטם.
  2. ייווצר קשר ראשוני והיכרות ראשונית בין תלמידים בחטיבות השונות.
  3. תלמידי יב יטביעו חותם בהיותם בוגרים מתוך כוונה להפוך את האירוע למסורת בית ספרית.
  4. תלמידי יב ינהלו שיח פתוח עם תלמידי ט על אורחות החיים, הפעילויות והאירועים בחטיבה עליונה
  5. התלמיד ייקח חלק בתהליך הפרידה מהכיתה ומהמחנכת

קבצים מצורפים

ארוע שיא