14.9.2020 - איבחון חולה קורונה ב"דרור" וכניסה לבידוד

סיכום שבועי ממקשר שכבת י - עוז כהן

חזרה לאתר קריית חינוך "דרור" - שכבת י' 

 

הורים ותלמידים יקרים,  

אנו נמצאים בסופו של שבוע עמוס תהפוכות,

בו נאלצנו לעשות שינויים במסע שלנו,

שהרי בזמן כתיבת שורות אלו היינו מתוכננים להיות בדרכנו חזרה הביתה…אומרים שכל עכבה לטובה, בואו נלך עם זה.

בתחילת השבוע עמדה בפנינו דילמה מורכבת בעלת משמעויות רבות, אשר נבעה ממזג האוויר החורפי.

כמקשר השכבה נאלצתי לקבל החלטה, יחד עם מנהלת החטיבה העליונה, על דחיית המסע השכבתי.

דחייה זאת, לאחר היערכות ארוכה וציפייה לחוויה המתוכננת,

גרמו כמובן לאכזבה של הצוות ושל התלמידים כאחד,

אכזבה מכך שגורמי השמיים אמרו את דברם ולא אפשרו לנו לצאת לדרך. ברצוני לחדד ולהסביר שלנגד עיניי עמדו רק טובת התלמידים וביטחונם,

שיקולים שהוכחו כנכונים.

אל דאגה,

מרגע קבלת ההחלטה, הצוות המקצועי חזר "לשולחן" והתחיל לעסוק בתיאומים ובקביעת מועד חדש.

בימים הקרובים נפרסם את הפרטים.

כאן המקום להודות לכל חברי הצוות המוביל, ההנהלה והנהגת ההורים שנרתמו לסייע למען רווחת תלמידי השכבה, תוך הוכחה ליכולת גמישות והתאמה לתנאים משתנים.

אני מנצל במה זאת לחזור ולהזמין את ההורים המעוניינים לקחת חלק בעשייה ולסייע לנו, להצטרף לפעילות הנהגת ההורים.

 

חוויות והאירועים

וכעת ברצוני לשתף אתכם במעט מהחוויות והאירועים שתלמידי השכבה לקחו בהן חלק:

חקלאות מצמיחה – תלמידי כיתה י9, בהובלת המחנך מיכה, נמצאים בשיא ההכנות של הקמת הגינה הלימודית.

במסגרת הפעילות התלמידים עסקו בהכנת הקרקע, בהקמת מערכת השקיה, בשבוע הבא יתחילו בשתילה, ובהמשך יעסקו בטיפול ובטיפוח הגינה שלהם.

הבטיחו לי סלט ישראלי (או שנכון יותר לומר "סלט דרורי").

בוחרים בחיים – התחלנו בשלוש כיתות בפעילות העוסקת בחוסן נפשי ובהתמודדות עם אתגרים וקשיים.

בהמשך השנה הפעילות תתרחב לכיתות נוספות.

סדנת מיניות – כחלק מתכנית העבודה התלת שנתית בנושא מיניות, זהות וזוגיות, התחלנו בסדנה המיועדת לבנים.

בהמשך הפעילות תתרחב גם לקבוצות נוספות.

סדנה המיועדת לתלמידים עם צליאק וקרוהן- סדנה העוסקת בסוגיות שונות בחייהם האישיים ובמאפיינים משותפים.

 

לימודי אומנות - במגמת האמנות ניסו התלמידים לגלות היכן מסתתרת הגאונות האמיתית של אמנים דגולים, ניסו להבין יצירות מפורסמות וליצור ווריאציה משלהם שמגיבה על היצירות שבחרו. התבוננות ביצירות הובילה לסדנא בהשראת יצירות מופת עם תאורת אולטראסגול וצבעים מיוחדים.

 

מתקני האכלה לציפורים– תלמידי כיתה י11 בהובלת המחנכת רונית, יצאו לחצר ודאגו "לפנק" את הציפורים המבקרות ומתגוררות בשטח דרור.

במסגרת הפעילות הם בנו מתקני האכלה מקוריים ופיזרו אותם ברחבי בית הספר לטובת הציפורים.

 

לסיכום, בשמי ובשם ההנהלה,

אנו מברכים על מעורבות ההורים והתלמידים,

בכל יום אנו פוגשים ומשוחחים עם תלמידים והורים רבים אשר מעלים בפנינו סוגיות רבות ומגוונות, לא תמיד כל המשתתפים רואים עין בעין את הדברים אולם כל פנייה זוכה להתייחסות מעמיקה ורצינית בניסיון לתת מענה לכל סוגיה, זאת תוך הבנה לצרכים השונים של חברי קהילת דרור.

כמקשר השכבה אני מעודד את האקטיביות של התלמידים ואת מעורבות ההורים, ונמצא כאן עבורכם לכל פנייה.

אנו עובדים במערכת אשר כפופה לאילוצים ולצרכים שלעיתים מנוגדים, מה שמאלץ אותנו לנסות ולתמרן בין הטיפות. במסגרת המצב המתואר לא ניתן לספק את רצונות ודרישות כולם, כל נושא נבחן במקצועיות מרבית, תהליך שלעיתים אינו מאפשר מתן תשובה מיידית. לכן אני חוזר ופונה בבקשה שכל דיון יתקיים עלפי הכללים להם אנו מחויבים כאנשי חינוך: דיון סובלני, מכבד, לא פוגעני, מכיל ומאפשר לצד השני זמן להתייחס.

גם כאשר יש חוסר הסכמה ישנם כללי דיון וגבולות שאסור לנו כחברי קהילה לחצות.

כל מקרה של חריגה מכללי הדיון הראוי יוביל להפסקת הדיון.

כבוגרים עלינו האחריות לתת דוגמה לדור הצעיר, כיצד נכון וראוי לנהל דיונים ומחלוקות.

ממני ומצוות המחנכים - שיהיה סוף שבוע טוב ושבת שלום