14.9.2020 - איבחון חולה קורונה ב"דרור" וכניסה לבידוד

עדכון שבועי - מקשר שכבת י - 24.1.2020

מקשר שכבת י - עוז כהן

תלמידים והורים יקרים,

ביום ראשון אנו מתחילים מחצית לימודים חדשה, המהווה המשך ישיר למחצית הראשונה במהלכה נמשיך את התהליכים והעשייה שהתחלנו בחודשים האחרונים, יש לשים לב שמערכת שעות הלימוד משתנה (ימים, שעות ומקצועות) את המערכות החדשות ניתן למצוא באתר "דרור" במדור השכבה.

 

השבוע סיימנו את הרבעון השני של קורסי השכלה כללית,

במסגרת הקורסים תלמידים בחרו את תחומי העניין מבין רשימת נושאים רבים ומגוונים, תלמידים שלא עמדו בדרישות הקורסים (לא הגישו עבודות או לא השתתפו במפגשים) יידרשו להשלים קורס נוסף במחצית ב (בסוף השנה כל התלמידים ילמדו וישלימו את המטלות בספרות, תנ"ך ושני קורסים בהשכלה כללית).

 

 


אתם בטח תוהים מדוע התלמידים הגיעו הביתה ללא תעודות?


ובכן, מזה כשנתיים, חטיבה עליונה מטמיעה את פדגוגיה מוטת עתיד ועורכת שינויים פדגוגיים ניהוליים.
בחודשיים האחרונים, התקיימו אופני ההערכה הבאים:

יום מקוון בו התלמידים מעריכים את עצמם בתיבת תהודה;

הערכה פדגוגית של מחנכים ומורים מקצועיים;

שבוע משוב לתלמידים שבו תלמידים בחרו לשוחח עם המורים והמורים עצרו את הלמידה, שוחחו, הכירו ומישבו באופן מעורר הערכה;

יום הורים - תלמידים שהתנהל סביב גיליון התהודה של התלמיד וגיליון הציונים.


התהליך הינו שנתי ובמהלך השנה ישנם מספר עוגנים בהם אנו עוצרים יחד עם התלמידים וממשבים אותם.

גם במחצית השנייה נקיים מפגשי הערכה עם התלמידים וגם אתכם ההורים.

 

 שבוע סיורים

במהלך השבוע האחרון תלמידי השכבה השתתפו בשבוע הסיורים, מגמות רבות יצאו לחוות את נושאי הלימוד באופן למידה בלתי פורמאלי חלקם יצאו לסיורים בשטח ואחרים בימי שיא , אני מזמין אתכם לשאול ולהתעניין בחוויות שצברו (ויש רבות), במהלך השנה יתקיימו סיורים לימודיים נוספים (כל מגמה עלפי התכנית השנתית שלה).

תמונות מהפעילויות במגמות ניתן למצוא בקישור הבא ובאתר "דרור" מדור ראשי

 

 

השבוע התלמידים ישתתפו בקורס "המחלץ" שבמהלכו יעברו הכשרה בסיסית לפעולות חילות והצלה. הפעילות תכלול מפגשים עיוניים ותרגול מעשי.

 

אנו נמצאים בשלבי ההכנות האחרונות לקראת המסע השכבתי, ניתן להרגיש את ההתרגשות בשטח, אני מבקש להחזיר את אישורי היציאה החתומים  שקיבלתם בהקדם, תלמידים שיש להם מגבלה היכולה להשפיע על מהלך המסע מתבקשים לעדכן בהקדם, במידה ומדובר על סיבה רפואית/בריאותית יש להגיש אישור רופא להשתתפות בפעילויות כפי שרשומות באישור, על זאת עלמנת שנוכל להיערך לכל תרחיש ולמנוע עוגמת נפש.

 

ממשיכים במסורת – אני מזמין אתכם לבוא ולקחת חלק ב"מפגשים בקהילה 2020", המפגש הראשון מתקיים ב-27.1 במועדון החבר בעין ורד בשעה 20:00.

פורים עוד רחוק, אולם הסכנות כבר כאן, אנו נתקלים באירועים המתרחשים אחרי הצהריים בהם בני הנוער נחשפים לסכנה בעקבות שימוש בנפצים, חשוב לחדד בפניהם את המשמעויות לשימוש בנפצים ולפגיעה בנפש הנובעת מכך.

 

ממני ומצוות המחנכים שיהיה סוף שבוע טוב,

שבת שלום ומחצית חדשה

שמהלכה נגשים את כל היעדים והחלומות.