14.9.2020 - איבחון חולה קורונה ב"דרור" וכניסה לבידוד

דבר מקשר שכבת י' - עוז כהן 17.1.2020

חזרה לאתר קריית חינוך "דרור" - שכבת י' 

תלמידים והורים יקרים,

אנו נמצאים בסיומו של שבוע גדוש, פתחנו את השבוע בסערה שהתחוללה בכלי התקשורת ומערכת החינוך בעקבות דבריו של שר החינוך, קיימו שיח פתוח על הסוגיות והמשמעויות העולות מהדברים, הצוות ימשיך בשיח גם בעתיד (בשיעורי חינוך ובקבוצות הלימוד השונות).

השבוע התלמידים התמודדו בחששות עם המבחן בהיסטוריה (שלרבים מהווה מכשול ומעלה קשיים שונים), חשוב לתמוך ולהפחית חרדות וביום שישי אנו מקיימים מועד ב של מקצועות החובה.

במהלך השבוע קיימתי שיחת חתך עם קבוצת תלמידים (מכיתות שונות) במטרה לשמוע ישירות מהם ובגובה העיניים על תחושותיהם, רגשות, נקודות לשימור וכמובן לשיפור. כמקשר השכבה אני יוצא עם הרבה אנרגיות חיוביות וגאווה גדולה בתלמידים שיודעים להביע את דעתם באופן ראוי, מכובד ובעיקר מקדם (גם כאשר הם מעלים ביקורת), במקביל התקיימו שיחות אישיות עם תלמידים רבים בשכבה.

בשבוע הקרוב, אנו מקיימים שבוע סיורים, הפעילות כוללת את רוב התלמידים במסגרת הלימודים במגמות השונות, אנו רואים חשיבות רבה ושמים דגש על דרכי למידה וחשיפת התלמידים למידע וחומר הלימוד בדרכים וכלים שונים, הסיורים מהווים חלק בלתי נפרד מתהליך הלימוד.

בקרוב נסיים את מחצית א (יש כאלו שיגידו שהזמן עבר מהר מידי) זאת הזדמנות שלכם לשבת עם במסגרת המשפחתית ולעשות סיכום ביניים ולסייע להם בגיבוש תובנות להמשך. שימו לב, שמערכת השעות משתנה בסוף המחצית.

במחצית הקרובה התלמידים מתחילים ללמוד תעבורה, במסגרת הלימודים התלמידים ירכשו ידע וכלים כמשתמשי דרך ובסיום הלימודים יבחנו במבחן המהווה תחליף למבחן התאוריה (פרטים נוספים ישלחו דרך המחנכים).

 

 

 

 

השבוע ציינו בכל הארץ את יום השפה העברית, אסכם בציטוט מתוך מאמר שנכתב עלידי מחייה השפה העברית, אליעזר בן יהודה,  בכתב העת "חבצלת", גיליון 26 - 28, תרמ"ב - 1882.

"עוד לא הייתה עֵת לישראל, מיום צאתו מארצו, אשר האחדות הייתה דרושה לו כהיום. דבר גדול וכבד מאוד עלינו לעשות הפעם, אשר לא בכוח איש אחד ואף לא בכוח אלפי אנשים ייעשה – כי אם בכוח כל העם כולו. אך האחדות הזאת לא תהיה לו בלתי אם שפה אחת ידבר, ושפה אחרת מבלעדי שפת אבותיו לא תיתן לו האחדות הזאת … רק בשפה העברית יחיה ישראל בארצו …

אם לא נסכין מעט מעט לדבר עברית, בשבתנו בביתנו ובצאתנו…לטייל, בלכתנו לשוק לקנות – לא נצליח. אתם הצעירים…התאחדו, התחברו, היו לאגודות … להחיות את שפתנו הנובלת בארץ אבותינו".

שיהיה סוף שבוע טוב, ושבת שלום

עוז כהן