14.9.2020 - איבחון חולה קורונה ב"דרור" וכניסה לבידוד

ראשון בלשון

 

 

תלמידי כיתות י"א יוכלו ללמוד באופן פרסונלי לבגרות בלשון, שתתקיים בקיץ תש"פ.



למי התכנית יכולה להתאים?

לתלמידים שמעוניינים להתנסות בצורת לימוד חדשנית, בעלי ציון טוב בלשון, ובעלי יכולת לימוד עצמאית. 

לתלמידים שישתתפו בתכנית ויעמדו בדרישותיה יתווספו חמש נקודות לציון ההגשה בלשון.

 

 

 

התלמידים ילמדו באופן עצמאי ובקצב המתאים להם.

מרבית החומר יועבר לתלמידים באמצעים טכנולוגיים שונים, כך שהלימודים לא יתקיימו בכיתת האם

(מפגשים פרונטליים יתקיימו לפי הצורך, אך לא באותה התדירות של מפגשים בכיתות הרגילות).

המורה ללשון תשמש כמנחה, ובעיקר תכוון את התלמידים כך שיעמדו בהצלחה במשימות השונות.

התלמידים ירחיבו את ידיעותיהם בתחום הלשון בדרך חווייתית, המשלבת סגנונות למידה שונים ומפתחת מיומנויות אישיות, לימודיות וחברתיות.

 

מטרות  התכנית

למידה עצמאית לבחינת הבגרות בלשון והצלחה בה. כמו כן, התכנית תקדם ערכים, מיומנויות ופרקטיקות החשובים ללומד במאה ה 21:

ערכים

 לקיחת אחריות, ערבות הדדית, כבוד, אמינות, התבטאות מכובדת, מעורבות בחיי החברה הישראלית.

מיומנויות

 שימוש בטכנולוגיה לצורך למידה ולצורך ניהול זמן ומשימות (אוריינות טכנולוגית), הגדרה ותכנון של מטרות (אישיות לימודיות וחברתיות) ומימוש שלהן, למידה בניהול עצמי, הערכה עצמית, עבודה שיתופית, חשיבה מסדר גבוה (יצירתיות, חשיבה ביקורתית ופתרון בעיות).

פרקטיקות 

 הכנת מצגות, דיבור מול קהל, העברת מסרים באופן יעיל, כתיבה אפקטיבית, ארגון וניהול מידע.

הערכה

התלמידים במסלול יוערכו בכמה היבטים - מחויבות לתהליך, עמידה במשימות והישגים.  

ציוד נדרש

  • עבודה עם חשבון Gmail ארגוני של בית הספר וכן עם Google Classroom (מסופקים על ידי בית ספר)
  • הגעה למפגשים עם מחשבים ניידים (אך לא עם טאבלטים, ולא עם איי פאדים)

משתתפי התכנית

כל תלמיד שיהיה מעוניין בכך יוכל להגיש מועמדות להשתתפות בתכנית. ייבחרו תלמידים המתאימים לתכנית מבחינת יכולות למידה, התנהגות, ציונים ועומס לימודי.

  • לתלמידים שישתתפו בתכנית ויעמדו בדרישותיה יתווספו חמש נקודות לציון ההגשה בלשון.

 

אושי הורוביץ,

מורה ללשון, קריית חינוך "דרור"