14.9.2020 - איבחון חולה קורונה ב"דרור" וכניסה לבידוד

יום סיור בנושא "אני ביחס למדינה"

1.2.19

חזרה לדף השכבה

ציר השכבתי  "אני ביחס למדינה" - סיור 31.1.19

בשנה זו מקבלים התלמידים תעודת זהות, מה שמתחבר לנושא. (כאן ניתן לצפות באלבום מהסיור)
בהשבוע יצאמו לסיור בנושא" אני ביחס למדינה"..מהלך היום עסקו התלמידים בקהילות שונות בחברה הישראלית, בזהויות שונות, עברו בין
שכונות שונות בעיר, נפגשו עם פעילים חברתיים, קיימו דיונים בקשר של הפרט לחברה, בנושא
אחריות ואקטיביזם חברתי, וביקרו במוזיאון הכרזת העצמאות.
היום כולו הונחה ע"י ארגון בינ"ה.

 

תלמידת השכבה כותבת בסיום היום:

 "אז היום יצאתי ל״סיור הזהות״ של בית הספר שהתמקד בפערים בין אוכלוסיות ולקח כדוגמא את העיר תל אביב.
רציתי לומר שאני כל כך מעריכה ומודה לבית הספר שלקח אותנו לסיור כזה.
כשאתה חי במושב פסטורלי בשרון, מוקף במושבים בעלי רוח דומה ומבלה יום יום בבית ספר פוטוגני בחברתם של ילדים המגיעים מרקע הדומה לשלך - אתה עלול לחשוב שאלה הם החיים וזו הנורמה.
בית, בית ספר, משפחה, חברים, בגדים חדשים כשצריך, טלפון משוכלל, אם רעבים - אוכלים, אם חולים - מקבלים טיפול, אם קשה - מקבלים עזרה. אנחנו מורגלים לחשוב שכל אלו הם דברים בסיסיים שיש לרוב בני האדם אבל האמת היא שזה פשוט לא נכון.
נכון, אנחנו מודעים לזה שבעולם יש רצח ואונס ועוני וסמים אבל בואו נכיר בעובדה שרובנו נחשפים לגוון מאוד מצומצם ומאוד ספציפי של החברה ואורח חיים שכזה יכול לנוון את יכולת השיפוט והפרופורציות שלנו לגבי העולם בו אנחנו חיים בצורה חמורה משנדמה לכם. זה באמת לא נעים או קשה לראות אנשים מוזנחים גרים בבתים מתפוררים, להיתקל בעוני ובסבל.. אבל להתכחש לקיום של כל אלה לא יוביל אף אחד לשום מקום.
אני בתור ילדה לא הייתי רוצה להיות חשופה רק למה שטוב והוגן ולגדול לאדם שלא מודע לאיזה עולם הוא חי בו ולוקח את אינספור הפריבילגיות והמזל שניתנו לי כמובנים מאליהם ואני יכולה רק לתאר לעצמי שאין הורה שמאחל לעצמו ילד כזה.
הסיור אפשר לנו לקבל טעימה עדינה מאורח חיים שעשוי להיראות לנו כמו טרגדייה יוצאת דופן כשהאמת היא שאנחנו אלה שחיים חיים יוצאי דופן בכך שאיננו נאלצים להתמודד בחיי היום יום שלנו עם דברים כמו רעב, עוני ומחלות ואותה טעימה נעשתה בצורה מוגנת, מלמדת ושכנראה תתרום לנו יותר מטכניקת פתירת משוואות אלגבריות (שאת חשיבותה מפארים ומדגישים בלי סוף בזמן שהסיור מקבל תגובות עוינות).
אני שמחה ובת מזל ללמוד בבית ספר שמלמד אותי דברים שלא לומדים מספר, מחוג או מהבית ומקווה לפעילויות דומות בהמשך..